59% ממצביעי הליכוד – תומכי טראמפ; 68% ממצביעי המחנ"צ – קלינטון

    אבי יעקב No Comments on 59% ממצביעי הליכוד – תומכי טראמפ; 68% ממצביעי המחנ"צ – קלינטון

    "במידה והיה באפשרותך להצביע לבחירות לנשיאות ארה"ב, עבור מי היית מצביע?" ענו 37% מהישראלים כי היו מצביעים להילארי קלינטון בעוד 34% לדונלד טראמפ

    דונאלד טראמפ צילום: פייסבוק
    22:55
    04.05.24
    נתי קאליש No Comments on האדמו"ר מביאלא אושפז; "המצב קרוב לקריטי"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    סקר שנערך לראשונה בישראל על ידי מכון גיאוקרטוגרפיה בניהולו של אבי דגני, בדק לראשונה את מי היו הישראלים מעדיפים כנשיא ארה"ב. לשאלה "במידה והיה באפשרותך להצביע לבחירות לנשיאות ארה"ב, עבור מי היית מצביע?" ענו37% מהישראלים כי היו מצביעים להילארי קלינטון בעוד 34% לדונדלד טראמפ.

    הסקר בדק גם את פילוג ההצבעה על פי מצביעי המפלגות השונות בישראל. על פי הסקר 59% ממצביעי הליכוד היו מצביעים לדונלד טראמפ ואילו 24% בלבד להילארי קלינטון. מצב הפוך לחלוטין לנעשה בקרב מצביעי המחנה הציוני: על פי הסקר 68% ממצביעי המחנה הציוני לכנסת ישראל, היו נותנים את קולם להילארי קלינטון בעוד 19% לדונלד טראמפ. 48% ממבצעי יש עתיד היו נותנים את קולם להילארי ו-22% לטראמפ.

    ואכן את רוב הקולות שלו היה מקבל טראמפ ממצביעי הימין המסורתי בארץ ואילו הילארי הייתה נהנית מקולותיהם של השמאל מרכז הישראלי (וגם ממצביעי ישראל ביתנו). 29% ממצביעי טראמפ היו מצביעים לליכוד, אשר זוכה לאחוזי תמיכה גבוהים גם במפלגות כמו הבית היהודי ויהדות התורה. מצביעי קלינטון כאמור מגיעים מתוך מחנה השמאל מרכז.



    0 תגובות